Okulumuz Öğretmen ve İdarecileri ´´İdeal Öğretmenlik´´ üzerine konuştular...

Okulumuz Öğretmen ve İdarecileri ´´İdeal Öğretmenlik´´ üzerine konuştular...

        Necip Fazıl Kısakürek Anadolu İmam Hatip Lisesi idareci ve öğretmenleri öğretmenler odasında buluştu. Şaban ÇETİN’in “İdeal Öğretmen Üzerine Bir Araştırma” adlı makalesini okuyan  idareci ve öğretmenler 17 Mayıs 2017 Perşembe günü öğlen arasında öğretmenler odasında yaptıkları bir toplantıyla  eğitim felsefesi, öğretmenlik, öğretmenliğin misyonu, milli manevi ve evrensel sorumlulukları üzerine fikir alışverişinde bulundular.  

23.05.2018 762

          Necip Fazıl Kısakürek Anadolu İmam Hatip Lisesi idareci ve öğretmenleri öğretmenler odasında buluştu. Şaban ÇETİN’in “İdeal Öğretmen Üzerine Bir Araştırma” adlı makalesini okuyan  idareci ve öğretmenler 17 Mayıs 2017 Perşembe günü öğlen arasında öğretmenler odasında yaptıkları bir toplantıyla  eğitim felsefesi, öğretmenlik, öğretmenliğin misyonu, milli manevi ve evrensel sorumlulukları üzerine fikir alışverişinde bulundular.  Kimya öğretmeni Erkan Canbay  makalenin  öğretmen olmanın yeterliklerine değinirken zorluklarını göz ardı ettiğini söyledi. Edebiyat öğretmenlerinden Deniz Dinçarslan ise bu fikre katıldığını belirtirken makalede otoriter ve demokratik iki tür öğretmen olduğunu, bir öğretmenin otoriterse demokratik olamayacağını yazdığını ve bu durumun bizi düşünmeye itmesi gerektiğini söyledi.  Otoriter olmaya çalışırken demokrasiden taviz verdiğimizi ve bizim demokratik öğretmenler  olmamız gerektiğini düşündüğünü söyledi.Müdür Yardımcısı Abdullah Babat öğretmenlik mesleğinin başka bir meslek ile kıyaslanamayacak kadar önemli bir meslek olduğunu , hatta öğretmenlik bir meslek olarak görülmemeli  zira adanmış bir öğretmen bırakın bir insanı bir nesli kurtarır diyerek toplantıya katkı sağladı…

         Oldukça verimli geçen toplantıda öğretmenlik bilinciyle hareket eden öğretmenlerin özveri ve çabasının, eğitimin kalitesini artırmada büyük öneme sahip olduğu sonucuna varıldı.

          Öğretmenlerimiz aynı branşlardan öğretmenin  bulunmamasından dolayı derslerin öğretim yöntem ve tekniklerini de konuştular. Yöntem ve teknikte yenilikçi bakış açısıyla derslerin işlenmesi gerektiği düşünülürken hizmet içi eğitimlerle bireysel eksiklerin tamamlanabileceği de konuşuldu.